Kuşkonmaz

Şu digitürk'de ki yemek programlarını tüm gün izleyebilirim; hem öğreniyor hem eğleniyor en önemlisi karnımı izleyerek doyuruyorum. Kuşkonmazı da zırt pırt bu kanallarda görüp epeydir alıp evde denemek istiyordum. Tesadüfen girdiğim bir macro'da buldum ve hemen atladım. (10 TL demeti). Reyon şefi ton ton amca güzelce anlattı; dolapta kökleri su alacak şekilde bir kapta bir hafta kadar tazeliğini korurmuş. Eve gelir gelmez aynını yaptım. Ertesi gün biraz netten aradım. İçim çorbasını yapıp mundar etmeye el vermedi zira koc'a buna ağzını sürmezdi. Ben de Polonya usulü yumurtalı yaptım. Mor kısımlarını güzelce kazıyıp uclarındaki sert kısımları keserek atıp kalanları tuzlu suda bir güzel haşlıyıp sonra soğuk suda bekletiyorsunuz.  En son aşamada sahanda yumurta kırıp üstüne kuşkonmazları yerleştiriyorsunuz. Açıkçası sahanda yumurtaya bayılırım işin içinde bol tuzlu ve karabiberli yumurta ile taze ekmek olunca kuşkonmazın tatsız tadı da beni pek rahatsız etmedi.
Bu kuşkonmazın diğer yarısını da ertesi günü Amerikan usulü pişirdim. Sadece seytin yağı sürüp tuzladığım somon balıklarını fırına atarken mor kısımları kazınmış ve fakat kesinlikle haşlanmamış kuşkonmazları yerleştirdim. Sonuç: mükemmeldi. Amerikalı obez dünya vatandaşlarını tebrik eder başarılar dilerim.
Kuşkonmaz için ideal mevsim haziranmış ve bu meret pek faydalıymış. İnanmazsanız araştırın!

0 yorum: