Dubai- Temizlik ve Düzen Şehri

2012'nin yurt dışı açılışını Dubai ile yaptık. Nisan ayının son günlerini tercih etmemizin sebebi şehir fazla ısınmadan rahat rahat gidip gelmekti. Toplamda iki gece yattık ama üç dolu dolu  gündüz geçirdik. İyi de yapmışız gerçi tam sezon olduğu için otel fiyatları inanılmazdı ama biletleri mil puan ile alınca yazın Antalya'da beş yıldızlı bir otelde beş gece kalmak gibi bir şey oldu...

Biletlerin mil ile alınmış olması dışında THY ile korkunç kötü bir start yaptık tam üç saat rötarla kalktık kaptan pilot suçu Avrupa'dan gelen aktarmalara attı ama THY ile rötora alıştığımız için yemedik tabi.
Araplar bile bizden vize istiyor haberiniz ola. İnternetten alırsanız 80USD'den işlem yapıyorsunuz biz acenta tercih ettik kafa başı 175 TL bayıldık. Çok acaip evraklar istenmiyor. Vize pasaportunuza basılmıyor pdf formatında gelen bir sayfayı basıp veriyorsunuz. Araplar sıcaktan sanırım pek ağırlar. Tek çalışan Arap gördüğüm yer havalimanı oldu bunun dışında hizmet sektöründe hep başka uluslardan insanlar var. En çok Hintli vardı ve gerçekten çok gariban duruyorlardı. Arkadaşlarımız Arapların yavaşlığı konusunda bizi uyarmış oldukları için uçaktan depar yaparak kontrol noktasına gittik ve ilk giren biz olduk. Bize bir tane soru bile sormadılar ama göz taraması vesaire 15 dakika sürdü geçmemiz.

Her yerde havadan giden metro yolları ve raylı bir taşıma sistemi var ama biz araba kiralamayı tercih ettik. Zaten çok ucuz, benzin neredeyse bedava ve hava çok sıcak olduğu için klima acaip işinizi görüyor. Bu arada navigasyon kiralamayı da ihmal etmeyin. Bir tane ana yol (Şeyh Zayed) var ama ara yollar ve kavşaklar acaip karışık...
Otelimiz Jumerah Beach de idi. Antalya, Vegas karşımı bir cadde burası, gece yarısına kadar yaşıyor cadde, bir yanı deniz bir yanı devasa oteller. Dünyanın tüm ünlü otel zincirleri var burada. Amwaj Rotana'da kaldık biz. Türkler yapmış muhtemelen zaten otel müdürü de Türk idi. Otel tertemiz ancak asansör konusunda sıkıntısı var. Dakikalarca asansör bekliyorsunuz.
Geniş kaldırımlara yayılmış restoranlar ve cafeler var, teraslarında ise dünyaca ünlü markalar. Gündüzün sıcağında pek çekilmiyor ama gece inanılmaz keyifli. Yemekle beraber bir kadeh şarap arıyor insan ama onu sadece otellerde içebiliyorsunuz çünkü alkol satışı sadece otellere serbest.
Şehirde pek fazla bir şey yok. Yüksek yüksek binalar ve süper kaliteli bir şehirleşme. Dediler ki 1980'lerde İngiltere'den şehir planlamacıları getirip çöle şehir yaptırmış Şeyh. İşte o zamandan beri nereye ne yapılacağı belliymiş zaten. Binalar inanılmaz güzel, bizdeki bir çok mimarinin buradan alıntı olduğunu hemen görüyorsunuz.
Her yerde AVM ler var. Bizden sonra bir küçük Amerika da burada ama şöyle bir fark var ki herifler korkunç zenginler en kötü araba Range Rover, Arap kadınlarının çarşafları savarowski taşları ile süslü, hepsinde marka çantalar, acaip makyajlar...
Daha önce bu kadar büyük bir Victoria Secret mağazası görmedim ben. Nedeni şundandır. Arap kadınlarının dışında çarşaf içinde Victoria Secret var. Gerçekten güzel, bakımlı ve acaip bazıları seksiler. Öte yandan erkekleri çok fena gerçekten yüzlerine bakmazsınız.
İlk gün Emirates Mall'a gittik. Burası dünyanın en büyük mall'ı imiş. Kapılarda kıyafet yönetmeliği var. "be respectful" yazıyor, kolsuz ve kısa giyinmek yasak. Sıkıysa yapma zaten içerisi 18 derece o kadar soğutmuşlar ki her birimiz H&M'den sweatshirt almak zorunda kaldık.
İkinci gün Dubai Mall'a gittik. Hani şu kayak pisti olan içinde...İşte orada bir Arap ülkesinde olduğumu anladım. İnsanlar acaip kötü kokuyordu, çok fazla çarşaflı Arap vardı ve burası pisti gerçekten. Kaymadık biz ama içerisi de Arap kaynıyordu zaten pek de kayasımız gelmedi. Burada ilk defa halka karıştık.
Üçüncü gün otelden safari turu aldık. Biz jeeplere doluştuk altı kişi 2 Türk, 2 İtalyan ve 2 Çinli şeklinde. 1 saat yol gidiyorsunuz sonra uçsuz bucaksız çöl her yer. Ama ismi çöl tabi her yerde safariciler var yani burada başınıza bir şey gelmez. Çölde o rüzgar tepelerinde hoplaya zıplaya araba kullanıyorlar. Fena değildi benim tavsiyem kıyın paraya kendinizin kullanacağı tek kişilik araçlar var onlardan kiralayın işte o zaman zevk alabilirsiniz. Tur bir saat bile sürmedi. Akşam yemeği için bir yere gittik. Koca bir dairenin ortasına ortaya yer sofraları kurulmuştu. Güne bildiğiniz tavuk döner ve değişik bir kızartma yiyerek başladık. Sonra nargile içtik. Ben başkasının giydiği kıyafetleri giymekten tiksindiğim için çarşaf ve entariler ile resim çektirenlerin arasına katılmadık. Akşam yemeğinde fazla bilinmeyen yemekleri tercih etmeden et-tavuk ve pilav takıldık. Sonra dansöz ve çengi showları vardı onları izledik. Tatilin en sevimli eğlencesini bitirip iki saat sonra kalkan uçağımıza gittik.

Annem şöyle demişti Dubai için "her bir sigara izmaritini yerden alacak bir Hintli çalışıyor" ve doğru söylemiş daha önce bu kadar temiz bir şehir görmedim ben. Giderken hep aklımda Mısır vardı. Dubai hiç oraya benzemiyor. Çok daha temiz çok daha düzenli çakma biz cazibe merkezi ama doğal değil bunu iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Yapay bir şehir gerçek değil ısınamadım ben ve sonuçta Mısır'a bir kere daha giderim tüm pisliğine karşın ama Dubai'ye gideceğimi sanmıyorum.

Kısa Kısa Dubai Notları:
  • Fiyatlar konusunda fazla bir şey beklemeyin. Teknoloji bizden %30 civarında; kozmetik ve yemekler %15-20 civarında ucuz.
  • Coca Cola yok ama bildiğiniz her tür Amerikan markası var.
  • Elektirik bedava diye duydum.
  • Bir bayramda Şeyh kalkıp tüm Arapların kredi kartı borcunu bayram hediyesi olarak ödemiş, vatandaş olamıyorsunuz, ev vs alabilirsiniz ama mal sizin değil tapu vermiyorlar herşeyin sahibi Şeyh.
  • Turistik fazla bir beklenti içine girmeyin belki halk pazarları vardır ama sıcakta bizi yemedi gitmek.
  • Dünayının en yüksek binası El Khalif'e (Burj Dubai) çıkacaksanız  internetten önceden rezervasyon yaptırın biz çıkamadık 3 gün sonrasına kadar biletler satılmış idi. Ve bina gerçekten çooook yüksek.
  • En iyi ve pahalı oteller Jumerah Beach ya da Marina'da.
  • Marina Mall içinde enfes bir Hint yemeği yedik kesinlikle öneririm.
  • Camiler şehrin en gösterişsiz binaları.
  • Ezan sadece AVM içlerinde duydum ve bir tane bile Arap dönüp de namaza durmadı. Biz gerçekten cami ülkesi olmuşuz.
  • Dediler ki sokaklarda karı koc'a fazla sarmaş dolaş olmayın. Yasak olunca daha bir çekici mi oluyor ne aksi gibi sarılasımız geldi bizim ama hiç sorun olmadı...
  • Sex and The City biraz haksızlık etmiş Birleşik Arap Emirlikleri'ne ...
Duabi Vizesi İçin İstenen Evraklar: (2012)

1-      Renkli resim ( arka fon beyaz veya açık renk olmalı )

2-      Renkli pasaport fotokopisi (gönderilecek tüm nüshaların renkli fotokopi olması gerekiyor )

Eski tip pasaport ise ;resimli sayfanın fotokopisi, geçerlilik süresinin olduğu sayfa
                  fotokopisi, kimlik bilgilerinin olduğu en son sayfanın fotokopisi

Yenı tip pasaport ise ;resimli ön sayfanın fotokopisi