San Francisco - Çekik Amerikalıların Şehri

Vegas'tan San Francisco'ya gelişimiz outlet macerası yaşamamamıza rağmen çok uzun sürdü kısaca yol uzundu ve 70milden fazla hız yasak olduğu için ağır aksak seyahat ettik. Akşam 21:00 sularında Union Square'deki otelimize vardık burada otel fiyatları Vegas'takinin 3 katı üstelik park ücreti 24 saat için 40$ cık. Union Square Nişantaşı kıvamında.
Gece biraz turlamaya çıkıyoruz her mağazanın başında bir evsiz bizi karşılıyor. Kimi ayakta uyuyor kafasını duvara yaslamış, kimisi kutuların içinde yatıyor çantalarına sarılmış. İnanılmaz bir manzara üstelik saat henüz 21:30... Biraz turluyoruz, elimizde otelden aldığımız bir harita keşif yapıyoruz diyelim. Nihayetinde bir Starbucks bulup günü sıcak bir kahve ile sonlandırıyoruz ertesi gün sabah erkenden Pier 39'a gidip Alcatraz'a geçeceğiz. Orası ayrı bir hikaye...
Sabah taksiyle hızlıca Alcatraz'a gidip geri geliyoruz. Oradan yürüyerek sahil yolundan Pier 39'a varıyoruz. Hava inanılmaz soğuk bugün şansımıza; iyiden de yağmur var.  İlk önce koc'a kendine Cal-yani University of Califonia @ Berkeley- montu alıyor ben onun diğer montunu da üstüme geçirip çift kat ısınmaya çalışıyorum. Biraz geziyoruz çok sevimli mağazalar var; deniz aslanlarını izliyoruz sonra karnımız acıkıyor ve tavsiye edildiği üzere Bubba Gump'a karides yemeye giriyoruz. Tanıdık bir isim evet biraz hafızanızı tazeleyim; Forrest Gump'ı izleyenler belki hatırlar Tom Hanks yani "Forrest" bir ara bir karidesçi işletmişti işte burası orası. Zaten sahibi de  Tom Hanks ve zaten her yerdeki film görüntüleri bunun ispatı. Yemekler ise tek kelime ile muhteşem ve fiyatlar da gayet makul...
Yemekten sonra cümbür cemaat yürüyerek Fisherman's Wharf'a doğru gidiyoruz hedef pek tabiki de yokuşları ile meşhur şehirde cable car'a binmek. Kelle başı 5$ bayılıp- ki diğer toplu taşımalara göre turistik olması sebebiyle bu çok pahalı- bu eğlenceli araçlara kırk dakika kadar sıra bekledikten sonra binip China Town'a yollanıyoruz. Burası çok fena, doğal olarak her yer çekik kaynıyor. Bir de okul çıkışına denk geliyoruz iyi mi siz seyreyleyin bizim suratlardaki şaşkınlık ifadesini. Ve nihayetinde yürüyerek otele varıyoruz. Akşam koca'a nın üniversiteden arkadaşları ile buluşuyoruz ben resmen her delikte uyuyarak geceyi mundar ediyorum.
Sabah yola biraz daha geç çıkmaya karar verdik çünkü hava çok güzel ve biz daha gezemedik. Kahvaltı sonrası Golden Gate'e gidiyoruz. İnanılmaz rüzgardan adeta dayak yemiş şekilde yarısına kadar yürüyüp onlarca resim çekerken otele dönmeden Lombard caddesine gidiyoruz. Bir mühedis arkadaşın canı sıkılmış olacak bu caddenin bir kısmını spiral şeklinde yapmış. Etrafına da rengarenk çiçekler dikilmiş alın size San Francisco'nun en turistik 2. yeriiii...
Finans merkezinin de önünden geçerekten artık Orange'a geri dönebiliriz.
48 saat bile kalmadık ve fakat gay bölgesi dışında elimizdeki kitapçıkta gösterilen her yeri gezdik.
Tıpkı NY gibi bir sürü paralel cadde bir sürü paralel cadde ile aynı sıradanlık ile dikine kesilmiş. Yokuşlar çok enteresan, korna sesi yok, her blok başında trafik lambası var olmasına rağmen herkes kurallara uyuyor, o soğukta bir sürü insan spor yapma telaşında kimi koşuyor kimi bisiklete biniyor, sigara içmek neredeyse sokakta bile yasak, bahçesi ya da terası olan kafelerde bile yasak zaten sadece benzin istasyonları ve 7/11 lar da sigara satılıyor, NY da çok fazla hispanik vardı burada herkes çekik, NY da inanılmaz şişman Amerikalılar görmüştüm burada zayıf çekik Amerikalılar var. Ve tıpkı NY gibi burası da çok pahalı...