Edi Gezenti ile Büdü Gezenti

Benim gezme alışkanlığım anadan babadan geçen bir şey...Bizimkiler her fırsatını bulduklarında gezmişler çünkü. Gezerken bir birlerini tanımışlar daha çok sevmişler. Şimdi de Edi ile Büdü gezerler deliler gibi her; seyahatten acaip hikayeler ile dönerek.

Evlendikten altı ay sonra Avusturalya'ya atanmış Edi ateşe olarak. Büdü ile beraber ellerinde bir bavul gitmişler... Büdü ingilizceyi orada öğrenmiş. Yüzme bilmeden okyanusa girmiş bunlar, araba alır almaz da Sydney civarındaki her yeri gezmişler hem kaybolmuşlar hem de birbirlerini bulmuşlar. Üç yıl sonra zorunlu bir dönüş..Arkasından çocukları olmuş. Bendeniz ve kardeşim yani...Biz büyürken de gezerdik biz. O zamanlar ekonomik durumumuz da o zamanlar iyi değildi üstelik. Yine de eskiler gibi ev değil önce araba almış bunlar daha rahat gezmek için... Türkiye'de adım atmadık kara parçası bırakmadılar. Geçen sene Likya yolunu yürüdüler. Bu sene  Samsun-Kastamonu arasında Kurtuluş Savaşında kadınların sırtında top tüfek taşırken izledikleri patikada yürümek gibi bir de gayeleri var. Geçen yıl Karadeniz bitti sanıyordum ben! Macahel felan bütün yaylalara çıktılar bunlar. Yine yüzme bilmeden Çoruh'ta rafting yaptılar iki yıl önce ben yıllardır niyetleniyorum da Melen'e bile gidemiyorum. Bundan altı yıl önce kaymayı öğrenmeye niyetlendiler.  Ders felan da aldılar. Edi süper başarılı çıktı inanmazsınız bayır yukarı kaymayı başardı. Büdü ise artistik hareketlerde usta çıktı daha ilk gününde bir çocuğu çarpmamak için nasıl becerdi anlamadık beşik arası yaptı...
Özellikle Büdü'nün Avrupa'da giriş yapmadığı ülke yok. Amerikada da beş altı eyalete gitmişlikleri var. Malzeya, Dubai, Mısır, Suriye de ükenin öbür tarafında gittikleri yerler. Aslına bu blogu da onlar yazmalı.
Eh bu kadar çok gezince başlarından geçen hikayeler de anlatılacak cinsten oluyor!
Defalarca soyuldular! Cüzdanlarını, kredi kartlarını kaybettiler! Defalarca kayboldular! Otel ayarlayamadıkları için arabada, plajda  felan yatmışlıkları da vardır!
Eh ne demeli onlara nazar değmesin... Hep bana hep bana olmaz biraz da bize kalsın!



0 yorum: