Hepimiz tatil için çalışmalıyız!

"Hepimiz tatil için çalışıyoruz" sloganı ödül getirmişti ajansına; ödül bir yana bu insan hayatının özeti de değil mi aslında...
Tatilden geleli dört gün oldu galiba. Tatil deyince de fiziksel olarak dinlendiğim yalandır. Her günümüz sıkı bir koşturma içinde geçti artık yatağa girdiğimizde bacaklarımızı hissetmiyorduk. Hatta ben Vegas'da kumarhanede makinaların önünde uyuduğumu itiraf etmeliyim. Ama tüm yorgunluklar bir yana ben de korkunç bir dinginlik var günlerdir. Daha bir sakinim, daha bir yapıcı ve daha bir mutlu (trafikte araba kullandığım zamanlar hariç) günlerdir sebebini arıyordum. Dinlendim desem, yalan,! Jet lag olduk zaten uyku düzenimiz ve boşaltım sistemimiz dağıldı. Şu denge bantlarından almıştım vücudun manyetik enerjisini emiyormuş dediler bir süre sebebini ona bağlamıştım ki bugün haberleri izlerken farkettim.
Ben on gün süre ile ülke ile tüm iletişimimi kesmiştim tatilde. Ne haber bülteni, ne ağlak ve insanın içini şişiren diziler, ne bokuyla kavga eden siyasetçiler, ne sonu bir türlü bir yere varmayan ve fakat sürekli ekranla kavga etmeme sebep olan tartışma programları, ne gidişatın vahamiyetini anlatan ve sürekli öğütler veren köşe yazarları ne İstanbul trafiği ne bir birine saygısı kalmamış insanlar.... Hiç birisi ile tebelleş olmadım on gün süre ile cep telefonum kapalı, internet yok... Bugün haber bülteni izlerken bana hafif hafif sağdan sağdan gelmeye başlayınca anladım ben gerçeği beni bu ülkenin geçen yüzyıldan kalma siyaset ve insan yönetimi tüketiyormuş. Bu ülkedeki saygısızlık kültürü beni bıktırıyormuş. Ve şu an o kadar eminim ki bu ülkenin büyük bir kesimi bu gerçek ile hayatını yaşıyor ama farkında değil.

Ne yapmalı? TV izlemesem, gazete okumasam, internete girmesem ne faydası var ki herkes her yerde bunları konuşmuyor mu? İnsanların sosyal hayatları neredeyse sıfıra inmiş durumda en ufak bir grup içinde sürekli ucu siyasete dayanan konuşmalar yapılmıyor mu? Sürekli tatile çıkmanın mümkünü var mı? Ne kadar kaçabilirsin ancak bir köye yerleşmeden...

Bilemiyorum ama en azından sebebini buldum ya ruhumdaki dinginliğin; bundan sonrası bana kalmış sanırım çözüm üretmek benim elimde...

0 yorum: