Pasaport uzatmak için...

Hepimiz Ünzile olalım; hiç birimiz çitin ötesine geçmeyelim…

Üç resim (beyaz fon)
Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
Uzatma harç parası yatırıldığına dair banka dekontu
Başvuru formu(emniyette de mevcut)
Bol vakit
Mümkünse bir arkadaş uzun sürecek muhabbet edebilirsiniz
Sabırrrrrr
Sıkı bir eziyete hazır olun!


23 Nisan’da yurt dışına gideceğimiz için süresi geçen pasaportlarımızı uzatma telaşı yaşıyoruz kocayla son dört gündür. Aman ne bitmek bilmez düğünmüş maşallah bir haftada ancak alacağız gibi gözüküyor.

Salı sabahı gittim ilk önce. Dört yıl önce de aynı müdürlükte halletmiştim işimi; beş dakika sürmüştü işlemler. Gitmeden internete de baktım eksik gedik olmasın diye maalesef sitede eksikler var. Eskiden müdürlükte alınan harç parası için artık bankaya gitmeniz gerekiyormuş. Koştura koştura bankaya gittim. Parayı yatırıp hızlıca geri geldim. Numeratörden fiş aldım.
“571”
Çıktım üst kata. Pasaport kuyruğu allahlık derken bir de ne göreyim parmak izi kuyruğu daha fena. Efendim dijital ortamda parmak izlerimizi alacaklarmış. (çouk çocuk farketmez herkesin) Bir işlem, ortalama büyüklükte parmaklarınız varsa 6 dakika sürüyor. Benim sıra 571 tepede 511 yanıyor; saat 09:46 ve işlem saati 15:30 da bitiyor. Kalsam mı gitsem mi derken bir bayan yanıma yaklaşıp beni gitmem konusunda ikna edip sabah erken gelmemi söylüyor ve ben tanımadığım bu teyzeyi dinlemeye karar veriyorum.
İkinci gidişte yanımda koca da var. 08:30 da mesai başlıyormuş. Biz süperiz daha da erken geldik saat 08:10. Kapıdan içeriye girince gözlerimize inanamıyurz numeratör kapalı ve içerisi hınca hınç insan dolu. Bir çoğunun ikinci gelişiymiş. (herkesle on dakika sonra ahbap oluyorsunuz zaten dikil dikil insanın canı sıkılıyor). Vatandaşın telaşını gören polisler sırayla “makine bozuk”, “bugün çalışmıyoruz” gibi espriler yapa dursun numeratörden fiş alma sırası bana geliyor. Tam doğru tuşa basacakken KÜT elektrikler gidiyor iyi mi? Hey güzel ülkem bana her Allahın günü ne kadar muhteşem olduğunu hatırlatmak zorunda mısın diyerek on beş dakika kıpırdamadan bekliyoruz.
Sıra numarasını aldık “512” saat 08:48 ve yukarı çıkıyoruz. Saat 09:32’de bizim sıramız geliyor… Ne mutlu…İçerde nasıl güler yüzlü yakışıklıca bir polis memuru tek başına bir yandan parmak izi alıyor, bir yandan evrak kontrolü yapıyor, bir yandan da artık beklemekten iflahı kesilmiş olan vatandaşın başka birimler ile ilgili sorularına sabırla cevap veriyor.
Parmak izlerimiz alınırken on beş dakika daha kaybediyoruz. Son derece mutluyuz ama evrakları ve pasaportu teslim etmek için bir sıraya daha girmemiz lazım. Fakar küçük bir sorun var! Bizden yarım saat önce parmak izini bırakan dört çocuklu aile buradaki sıranın en başında ve arkasında diğer sırada tanıştığımız herkes…Bu muhabbeti daha fazla kaldıramayacağımıza karar verip müdürlüğü terk ettik kocayla. Azimliyiz ama Allah’ın hakkı üçtür ben üçüncü de kesin alacağım!
Diyeceğim odur ki oturun oturduğunuz yerde dünyanın parasını verip bu kadar da acı çekilmez.



2 yorum:

Adsız dedi ki...

soyle bir iyi tarafi var, yada avuntusu mu desem, hayatinizda bir kere veriyorsunuz bir daha vermiyorsunuz... :)
Ehliyet, silah, pasaport hepsi degil sadece bir kere!
Cok mu yani?

Adsız dedi ki...

Biz de sadece 1 kere vererek kurtulunacağını düşünmek biraz saf dillilik olmuyor mu? ;)
NO offence...