Aslı Börek - Mantı

Benim annem müthiş mantı yapar. Küçükken doldurma ve kapatmasına yardım ederdim. Evden ayrılınca bir ara ben de epey uğraşmıştım mantıyı a'dan z'ye kendim yapacağım diye.Marketlerde kilosu 3 liraya satılanlardan hiç almadım bilirim içine et yerine bulgur dayarlar lezzetli olmaz.
Mantının tarifinde bir şey yok da hazırlaması epey bir sabır istiyor. Mantı ve yaprak dolmanın en uyduruktan ve fakat bir o kadar zorundan yemekler olduğunu düşünmüşümdür hep. Manyak mısın be adam işin mi yok önce aç, sonra kes, sonra doldur, sonra kapat, eee sonra 3 dakikada yensin bitsin...
Benim mantı hamurları biraz dünya haritası kıvamından oluyor. Öyle muntazam bir daire biçiminde açmışlığım çap 20 cm'yi geçince yoktur. Ama nevalesi güzeldir mantının o kadar sarımsaklı yoğurt ve salçayı neye katsan lezzetli olur zaten. O yüzden ittir kaktır yapardım arada; ortalama iki saatte 4 kişilik mantı yapabiliyorum.
Aman ne marifet dedim sonra Aslı Börek'in mantısını keşfedince. 600 gramlık paketler halinde satılıyor. 600 gramı 13 TL. Pahalı ama kesinlikle değer. Zaten kilo yapıyor diye 40 yılda bir yiyoruz onda da ne ben yorulayım ne ağzımın tadından vazgeçeyim. Biz pek sevdiğimiz için 750 gram alıyoruz ancak yetiyor. Tabakta değil zaten salata kasesinde yiyoruz bol soslu ve yoğurtlu.
Dur şimdi canım çekti iyisimi ben yarın mantı alayım :)

Aslı Börek - Pasta: http://www.gezmecegormece.blogspot.com/2010/05/asl-borek-pasta.html

3 yorum:

Adsız dedi ki...

yedirmiyorsun ki...

Unknown dedi ki...

aslı böreğin mantısını ben de beğeniyorum.kireçburnu fırınının mantısı da çok güzel bir de onu deneyin

Adsız dedi ki...

Asli böreğin mantısı cok guzel kılosu 24 tl bıraz pahalı ama cok lezız ve kalıtelı bız herzaman ankarada asli börekten baska bır yerden mantı almayız