Toefl

Boş duranı Allah sevmez felsefesiyle acaba dedim geçen hafta ben de mi doktora yapsam. Gerçi yaş kemale erdi rakiplerimiz de pek kuvvetli olacak muhtemelen yine de dedim  bir bakayım neler yapmak lazım. Geç verilmiş bir karar olması sebebiyle girilebilecek tüm sınavları kaçırmışım. ÜDS ya da KPDS yerine Toefl almam gerekli.
Tam on yıl oldu ben o sınava gireli... Ben girdiğimde paper based exam yeni computer based olmuştu. Şimdi internet based sınav var. Free bir iki test indirdim sistem tamamen değişmiş iyi mi? Vocabulary kısmında bir kelime geliyor ekrana kelimeyi hayatımda daha önce duymamışım. Altta da dört şık çıkıyor o kelimenin anlamını en doğru anlatan cümleyi seçmeniz gerekli. En fenası da kelimeyi hatırlayıp doğru cevabı verip işaretlemeniz için sadece on saniyeniz var. O ne ya ben sorudaki kelimeyi anlamaya çalışırken hooop on saniye bitiveriyor yeni soru geliyor. Sonra yenisi sonra yenisi böylece vocabularyden 0 çakıyorum. Structure desek o da farklı değil bir mini paragraf ya da cümle geliyor. Dört kelimenin altı çizili yanlış olanı bulacaksınız. E ama pek fena bana hepsi doğru geliyor!
Toefl değişimiş anlayacağınız ama ben de yaşlanmışım... Hızımı da kaybetmişim, pratikliğimi de ...
Çok çalışmak lazım çoooook!
Ya da hayata sallamadan yaşamaya devam etmek...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Practice makes ______!
a) perfect
b) shit
c) no sense
d) dumb
Dont give up ;)